Nem sokkal az RS2 megvásárlása után jutottam el a Kapitányhoz. A Kapitány Audik javításával, tuningolásával, versenymotorok építésével foglalkozik. A kis Audi az o egyik "tesztautója" volt. Ez egy 1985-ös évjáratú "kocka" Audi 90 quattro, ami kívülrol a küszöbspoilereket és a díszléceket leszámítva egy sima 80-asnak néz ki. A Kapitány gyorsulási versenyekre használta a kocsit, hétköznap a felesége járt vele bevásárolni, illetve a gyerekeket vitte iskolába stb. Nagyon tetszett nekem az autó, megpróbáltam rávenni, hogy építsen nekem is egyet. Jó lett volna, mert kevésbé feltunõ, mint az RS2, és jóval kevesebbet is fogyaszt városban. Meglepodtem, mikor azt mondta, hogy akkor járnék a legjobban, ha a kis Audit venném meg tõle, hiszen pont két héttel azelott jelentette ki, hogy sosem válna meg tole. Mindegy, nem kérdezõsködtem sokat, hanem megegyeztünk, és 2000 nov. 14.-én, sikeres ügyvivõi vizsgám jutalmaként "megleptem" magam az autóval.

Míg az autó külseje nem hivalkodó, a belseje annál érdekesebb: a jelenlegi felállás szerint egy 2,2-es 20VT motor ketyeg benne, Kapitány-féle rallycross-turbóval, nagyobb intercoolerrel, RS2 befecskendezokkel, erosített V8/2,2 20VT kuplunggal és módosított elektronikával, a teljesítménye így 300 és 350 LE között lehet (még sosem mértük). A futómu és a fékrendszer egy S2-bol származik. Hosszú és göröngyös út vezetett idáig, de megérte. Az autó bitang erõs, emellett nagyon szolidan fogyaszt, és megbízható. Ez a hétköznapi autóm, használom városban is, de emellett ezzel húzom a hajót a különbözo vitorlásversenyekre, illetve ezzel járok gyorsulási versenyekre is. (www.gyorsulas.hu).

Igazi meglepetés-autó, sok komoly felso kategóriás autó tulajdonosa nem szívesen emlékszik vissza egy-egy találkozásra az autópályán... :o).



2002.10.22., 1. Falco, én a 2. helyen


2003.03.01., 1.
István, 2. Zsóti, 3. Karkus Tamás

Falco-val a döntoben 2002. 10.
22.-én

Útban a Fertõ-tó felé a két "versenygép". a kis Audi és a kalóz

A gép éppen nem forog, de az alkotó pihen: Kapitány és a kis Audi a
2002 júniusi miskolci Audi-találkozón


2002 miskolci találkozó: a túraverseny rajtja


A video 2002. október 22.-én készült a Hungaroringen, a West Gyorsulási versenyen. Az ezüst színu S2-est, ami szintén nem széria gép, Farkas István vezei. A futam a döntõbe jutásért ment, ahol Falco és a GMC Syclone várta valamelyikünket. Bár egy fél autóhosszal elõbb futottam be, a computer mégis Istvánt hozta ki elsõnek. Végül kiderült, hogy elromlott a mérõrendszer, és a futamot meg kellett ismételni. Ott kb. egy autóhosszal végeztem István elott, de arról sajnos már nem készült felvétel.
Ez a video a 2002 október 22.-i, a Hungaroringen lebonyolított West Gyorsulási Verseny 4. kategóriájának döntõje. Az elõdöntoben Farkas
Istvánt és az ezüst S2-t vertem ki, így kerültem össze Falco-val és a GMC-vel. A GMC - szokásához híven - brutálisan rajtolt, utána viszont
egyértelmuen jobb volt a kis Audi. A felvételbõl már nem látszik, de kb. 1-1,5 m-rel kaptam ki. Falco ideje 8,912, az enyém 8,956 volt.
A videón a 2003 március 1.-i, a Hungaroringen megrendezett West Gyorsulási Verseny 5.kategóriájának elodöntoje látható. A fehér Audiban
szintén egy 2,2 20VT motor muzsikál, állítólag mechanikus vezérléssel, utcai kuplunggal, és muködésképtelen differenciálzárral. Szépen ment az
autó, de igazából nem volt ellenfél a kis Audinak. Ebben a futamban 9,004-es idot mentem, ami az aznapi este legjobb idoeredménye volt, beleértve a Speciál kategória autóit is. A döntoben ismét Farkas
Istvánnal kerültem össze, ezúttal azonban o volt a jobb, így o állhatott a dobogó legfelso fokára. A döntoben érzésünk szerint Istvánnal ismét nagyon jó idoket mentünk, sajnos azonban az idoméro nem muködött..."
A kis Audi 1/8 mérföldes mérése. A mérést Ave végezte (ave.fw.hu).Elég szépet lép az autó és az ido sem rossz. Sajnos borzasztóan meleg volt (30 Celsius fok felett), ezért nem jött ki teljesen mire képes az autó. Másodikban rövid ideig még így is 1,05 g-t produkált az gép!!!